Lenjeria mea de pat

Cearşaf, depus pe-adâncul acestei calme creste,
Intrat pe sub o pernă în mântuit azur,
Tăind pe înecarea plăpumilor agreste,
În lenjerii de pat, un joc secund, mai pur.

Nadir latent! Poetul ridică însumarea –
1+ 1 Gratis – şi nici invers nu pierzi! 🙂
Promoţii izvodeşte vădit, cum numai marea,
Pe pat când îţi preumblă, 3D, albastră, vezi?

marea

 


P.S. – Plapuma mea călduroasă chiar e agrestă – ieşită din mâini bătrâne şi bătucite, de ţărani care-au pus în ea [şi] dragoste părintească.

 


Articolul face  parte din ciclul „pentru obraze subţiri”, cu tot respectul pentru regretatul poet Ion Barbu, parodiat (sau, he, he, anacondeiat) aici – deşi mărturisesc că primul fir de păr alb mi-a apărut în liceu, în timp ce făceam (vreau să zic că mă străduiam din greu să fac) analiza literară a celor două strofe de mai sus – în versiunea lor originală, fireşte!
Dar, să vedeţi minunăţie, cu toate că nu sunt cine ştie ce poet (adică nu-s poet câtuşi de puţin), când dau iama prin versurile altora îmi vine cheful să scriu şi eu câteva, nici pe departe atât de ermetice, nici pe departe atât de absconse, nici pe departe atât de reuşite, dar pe aceeşi temă; adică, în cazul nostru, pe tema lenjeriilor cu model alambicat şi aparent reliefat. Iar când îmi vine cheful să scriu, scriu!

Mă trezesc în zori
Pe un camp albastru,
Prins în zbor măiastru,
Future-ntre flori.

flori
Şi câmpul îşi schimbă culoarea,
Albastrul se mută-n petale,
Şi nu mai sunt fluturi, ci-n cale
Îmi ies acum păsări, cu aripi e zarea.

petale

Sunt păsări măiastre,
Cu trenă, pe-un deal.
Imaginea lor e un ideal,
O lume de vise albastre…

pauni

Albastre, albastru mereu,
Albastru intens, albastru adânc,
Albastru ca ochii de prunc,
Ca lacrima-n ochiul de zeu,

albastru

Unde se scaldă, aprins ca o stea,
Roşu, rotund, savuros,
Un măr de poveste, frumos.
Şi povestea e… lenjeria mea 🙂

marul

56 comentarii

  1. […] că, în final, fiind nevoit s-ajungă la 300 de cuvinte, a recurs şi el la compromisuri, adăugând versuleţe pe gustul blănoşilor care nu dorm pe […]

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumiri pentru reblogare şi popularizare! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Pentru puţin 🙂
        Rebloghez tot ce-mi place, mai ales când am o slăbiciune pentru autor 🙂

        Apreciat de 1 persoană

  2. Acum [cred că] înţeleg poezia asta (din ceas dedus), dar în anii de şcoală mi se părea cea mai mare tâmpenie care s-a scris vreodată! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mi-e-mi spui! 😆

      Apreciază

  3. […] plus, motanul şi bipezii lui miaulţumesc şi mulţumesc şi pentru un like aici: […]

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc pentru popularizare!

      Apreciază

  4. Cu pisici n-ai găsit nimic? Nicio lenjerie?

    Apreciat de 1 persoană

    1. Nu mi-a sărit niciuna în ochi – cred că nu-s 😦

      Apreciază

  5. Şi tu ai făcut o pasiune pentru lenjerii? 😀
    Super! (Pasiunea şi parodia 😀 )

    Apreciat de 1 persoană

    1. Nţ, am făcut o pasiune pentru premii 😆

      Apreciază

      1. Atunci îţi ţin pumnii ca să câştigi! Măcar un premiu de consolare 🙂 Ar fi SUPER dacă ţi-ar da o lenjerie, fiindcă toate lenjeriile lor chiar sunt SUPER! Le-aş fi făcut şi eu reclamă, dacă aveam timp… Şi inspiraţie!

        Apreciat de 1 persoană

        1. Să te-audă Dumnezeu! Şi sponsorul! 😀

          Apreciază

    1. Mulţumesc şi pentru reblogare! 🙂

      Apreciază

  6. No, cum să stau deoparte, când văd așa desfășurare de destrăbălare poetică?!…
    Lenjeroaso, și eu am în drafturi niște parodii barbiene… iar tema atacată de mine nu e fundamental diferită de a ta.
    De la un poetry lover: află că ai talent, nu te mai ascunde prin așternuturi (de parcă nu știai!?!…dăăăăăă!!)!
    Acu’, talentu’ trebuie confirmat, așa că nu te scălda în azururile celeste 🙂 …
    Șiiii… follow your blog!…

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc 🙂

      Îmi notez că am de citit parodii. E musai! 🙂 (Adică e musai să le scoţi din drafturi şi să le publici – iniţial n-am citit cu atenţie, credeam că ţi le găsesc pe blog 🙂 )

      Apreciază

  7. Reblogged this on palavrageli and commented:
    Sunt abia la a doua postare pe blog şi, iată, iau deja ceva cu împrumut! 😛
    O fi bine, n-o fi bine, o da bine, n-o da bine?
    Nu ştiu şi nu-mi pasă! Parodia e super, SUPER, şi vreau s-o am aproape. Şi nici restul nu-i de lepădat!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţam fain pentru reblogare şi apreciere! 🙂

      Apreciază

  8. Tare, absolut tare si diferit in sensul foarte bun al cuvantului ( acu’ o sa ma incarc de Doamne -ajuta de pe la unii) de multi din cei inscrisi in concurs. Mi-as dori sa te stiu printre castigatori.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc mult!
      (Şi eu mi-aş dori! Şi comentariul tău e un pas spre victorie, căci cheia succesului stă în numărul comentariilor! 🙂 )

      Apreciază

  9. Stiu asta, ca si eu voiam sa ma inscriu. Dar criteriul asta…mi se pare atat de….ciudat…
    Adica oamenii sunt tari, imi plac produsele lor, chiar imi plac, au preturi super in regula. Dar criteriul asta e descurajant…

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, e extrem de descurajant. Nu cred că am şanse să câştig, oricum nu primele două premii „de popularitate”, atât de mari în raport cu al treilea… 😦 Dar mi-a venit ideea modificării poeziei celebre a lui Ion Barbu şi, dacă tot am făcut-o, am mai lungit articolul până la 300 şi ceva de cuvinte şi l-am pus pe blog. Fiindcă numai cine joacă poate câştiga, nu?

      Apreciază

  10. Cine joaca si uneori, rar, cand viata e corecta si cine SE joaca. Tu te-ai jucat frumos cu cuvintele. Felicitari inca o data.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc încă o dată! 🙂

      Apreciază

  11. Haha, si pe mine m-a chinuit Ion Barbu in liceu. Iar lenjeriile sunt tari, o sa ii spun nevestei mele de ele. 1+1 gratis…sau invers…auzi! :)))

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, lenjeriile chiar merită, mai ales aşa, 1+1 gratis… sau invers! 😆

      Apreciază

  12. Versuri şi lenjerii, bucurii peste bucurii! Iar premiul, dac-o fi să fie, va fi o altă bucurie! 🙂
    Baftă!!!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Baftă să fie! 🙂

      Apreciază

  13. Mie-mi place cel mai mult şi mai mult lenjeria aia albastră… „albastru mereu” 🙂
    Cum fac rost de bani, o şi comand – aşa mi-am pus în gând! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Şi eu o am pe aia printre cele preferate 🙂

      Apreciază

  14. Eu o vreau pe cea cu aripi, ca s-alerg după păsări prin pat! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Eventual în timp ce dorm bipezii? 😛

      Apreciat de 1 persoană

      1. Miao, da, ador cursele cu obstacole! 😛

        Apreciat de 1 persoană

        1. :mrgreen:
          Eram sigur!

          Apreciază

  15. Câte modele frumoase! Am intrat şi pe site, le-am studiat pe îndelete. Sper să fac rost de bani înainte de a se termina promoţia 🙂
    Cât despre parodia şi versurile tale… Jos pălăria! (Le-am programat pentru reblogare!)

    Apreciat de 1 persoană

    1. Baftă cu banii!
      Şi mulţumesc! 🙂

      Apreciază

  16. M-ai plimbat pe creste, ca într-o poveste! 🙂
    Felicitări!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc! E perfect dacă ţi-a plăcut plimbarea! 🙂

      Apreciază

  17. He, he, ţi-a ieşit fain! Şi lenjeriile-s faine! Serios.
    Dacă mai şi câştigi vreun premiu… câştigi şi pariul! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Doamne-ajută! 😆

      Apreciază

  18. Cristi D. · ·

    Ma bucur că am dat curs invitatiei tale si ţi-am citit articolul. Mi-a placut, sincer, foarte mult.
    Si sa stii ca-mi plac si lenjeriile. Nu chiar toate.Unele mi se par obositor de incărcate, dar cele mai multe isi merita banii.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc.
      Mă bucur că articolul nu te-a dezamăgit. 🙂

      Apreciază

  19. Viorica · ·

    Vai, ce i-ai facut lui Dan Barbilian! 😀
    Dar ti-a iesit foarte misto, sper ca nu se rasuceste in mormant!

    Apreciat de 1 persoană

    1. 😀
      Şi eu sper!

      Apreciază

  20. gheisha · ·

    Patul cu apa, fara apa…
    Imi place ce lenjerii ti-ai ales 🙂
    Bafta, jokerule poet! Aici n-ai pus note false! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc pentru aprecieri. Iar bafta… să dea Dumnezeu să fie! 🙂

      Apreciază

  21. […] … hm, cum să-i zic? Bizar? Tâmpit? Generator de inechităţi? Iar mâine voi rebloga un alt articol aparte, care participă la acelaşi concurs. Le-am descoperit, pe amândouă, în acelaşi […]

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc pentru interesul arătat! 🙂

      Apreciază

  22. Reblogged this on REBLOG and commented:
    Articolul promis ieri, când l-am reblogat pe al motanului:

    Apreciat de 1 persoană

    1. Îmi reînoiesc mulţumirile 🙂

      Apreciază

  23. Cu parodia asta m-ai lasat fara grai! Si-ai asortat-o bine cu lenjeria! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc.
      Parodie cu lenjerie asortată = specialitarea casei 😀

      Apreciază

  24. […] păcate, articolul meu cu lenjerii de pat nu se bucură de aceeaşi atenţie. 😦 Şi vă garantez, fără  să mă supraapreciez şi fără […]

    Apreciază

  25. […] CLMBLOG VIZIUNIDINVIATA  SEXULSLAB  ORACISONOIOQUI  DESPRESIPENTRUNOI  SUB-UN-CER-VIOLET  EXPERIMENTESIEXPERIENTE. […]

    Apreciază

