Eu, zeu – farsă falsă într-un act ratat

M-au trimis să caut un zeu… La care să se-nchine ei şi să mă-nchin şi eu… Sau mai degrabă un partener – deloc pişicher, din loc divin – de  dialog sub cerul senin, la un pahar de vin… De vin de vorbe, de vin de cuvinte de ne vin în minte, de calde aduceri aminte… Aduceri aminte despre un viitor comun – cel mai bun!

M-am gândit s-aleg dintre cei patru juraţi…

Da, ce?

Nu mă-njuraţi! Nu-i fiindc-aş vrea să mă pun bine cu ei, aşezându-i, comod, printre zei… Zei dintr-un SuperBlog olimpian, concurs de două ori pe an, pentru care scriu aici, acum, sper că-n ceas bun…, divin… Amin!!!

Mă uit la poze… Mnealui… Hertzug… Eh… cam bătrân, creştet chilug… Adică bătrân şi-nţelept? Păr prost fugit de pe capul deştept? Probabil… pesemne… dar… Mai aştept.

Trec la Robinţel… sau Robintel… Molnar… Dolofănel… barba mijită… ochelar… Ochelari, adică… Poate e o prezenţă prea… voinică? Cu aer, cumva, prea intelectual? Nu ştiu… Nu mă las dus de val!

Mai bine o doamnă, o divă, o zee… Sexul slab, cap rotund, de femeie… Dar… punct şi info? Nu sunt informat… Căci… Da, na, Lalici o cheamă… Oare lalele-i plac? Şi, dacă nu-i plac, ce mă fac?

Trec la Sorana… Irealia… Sper să nu fie ruptă de realitate cumva…! Bordaş… Brodaşi pe faţă şi pe dos… Nu ştiu ce să zic, eu mi-s cam sperios, poate nu scot din gând cuvântul potrivit… Mă tem că nici aici n-am nimerit…

Oare să merg la românii ştiu româneşte? Să urc pe-un piedestal gramatica, să ne-nchinăm cu toţii la ea?

„Mi-ţi-i, ni-vi-li, me-te-îl-o, ne-ve-i-le; me-te-îl-o, ne-ve-i-le, miţi-i, ni-vi-li…”

Aşa ar suna rugăciunea, de dimineaţa până seara… de toamna până primăvara…, fiindcă scriu, da, mă repet, pentru Spring Superblog, ca să am trei note-n catalog! Note mari, calfe şi zidari de prestigiu, mai presus de litigiu!

– Dar zeul, dar zeul? mă-ntreabă poporul şi, de necaz, nimeni nu-mi dă onorul! E templul gol, băiete, templul e gol, templul croit după model tibetan… îl bate vântul în van… Şi tu cine te crezi, motan sforăind fals pe pian?

– Da, da, exclam, EU, stăpânul falselor note… bigote… Pe mine oare ZEU nu m-aţi vrea? Oare eu n-aş merita? Şi de ce credeţi că voi aţi merita pe altcineva, pe vreun partener media? Ha?

Ha-ha-ha! 😆 😆 😆

19 comentarii

  1. Ei bine, da! M-am învârtit după un zâmbet toată ziua și n-am dat de el. Mulțumesc, mi l-ai adus tu în prag! 🙂

    Să te lămuresc, să nu te lămuresc?! N-aș vrea să te sperii cumva, iar pentru zâmbetul ăsta, n-ai merita! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sărut mâna! Fiindcă nu merit să fiu speriat după ce-am furnizat un zâmbet căutat! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  2. wow. Adica, wow. ce ritm, ce legaturi, ce imaginatie…ce articol!! Si mie mi-ai facut ziua mai buna!!!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sărut mâna! Pentru că, după comentariul acesta, şi ziua mea e mai bună! 🙂

      Apreciază

    1. Ooo! 🙂
      Sărut mâna… Roşesc, mă fâstâcesc…

      Apreciază

  3. un joker, şi gata, toată lumea laudă și aplaudă? o, zei! să fi fugit norii de pe olimp? 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Jokerii sunt întotdeauna bine veniţi, nu? 😆

      Apreciază

      1. mie, una, chiar îmi plac. 😀

        Apreciat de 1 persoană

        1. Şi mie! 😀

          Apreciat de 1 persoană

  4. Atat de lin a decurs articol incat mai vreau sa-l citesc o data!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Be my guest! 🙂
      Lectură plăcută!

      Apreciază

  5. Dar ce caracterizari le-ai facut partenerilor… interesanta abordare.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc.
      Aşa s-a nimerit, totul a început ca o simplă joacă, nici nu credeam c-o să iasă ceva 😀

      Apreciat de 1 persoană

  6. […] poz. 10 – Eu, zeu – farsă falsă într-un act ratat […]

    Apreciat de 1 persoană

  7. […] – 98 de puncte –  Eu, zeu – farsă falsă într-un act ratat […]

    Apreciază

  8. „Dolofănelul mi-a dat o notă… slăbuţă 😛 : 79. Pesemne nu i-o fi plăcut cum l-am descris… :mrgreen:
    Iar ‘Mnealui cică pentru originalitate merit numai 12 puncte din 20! Hai, mă! Uite, de-aia ţi-a căzut părul, vezi? (Nota lui pentru mine e 92.)
    Doamna cu lalele mi-a dat 98. Aferim!
    Acu’ aşteptăm broderia pe faţă şi pe dos!

    Nu că m-ar interesa nota, că nu vrea s-ajung parteneru’ superblogului, păcatele mele! 😆 Mă distrez doar! Puţintel, că n-o fi foc! 🙂

    Apreciază

    1. Aferim, da, 99 de la doamna Irealia!
      92 media.
      Notă falsă au ba? :mrgreen:
      Ha-ha-ha! 😆 😆 😆

      Apreciază

